Kalite Yönetimi

Yönetim Yapısı

1.AMAÇ
Kurumumuzun sağlıkta kalite standartları, kalite yönetim sistemi ve mevzuata uygunluğunu, sürekliliğini, yeterliliğini ve etkinliğini sağlamaktır. Üst yönetimden bölüm çalışanlarına kadar tüm personelin kalite iyileştirme çalışmalarındaki rol ve sorumluluklarının tanımlanması, kalite yönetim yapılanmasının oluşturulması, kalite iyileştirme çalışmalarının planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonu, kalitenin sürekli iyileştirilmesinin sağlanmasıdır.
2.KAPSAM
Kalite Yönetim Birimi altında çalışan tüm ekip ve komisyonları kapsar.

3.TANIM
SKS: Sağlıkta Kalite Standartları.
4.SORUMLULAR
Merkez Müdürü; Kalite Yönetim Direktörü, Kalite Yönetim temsilcisi, Ekip ve Komitelerde görev alan tüm personel sorumludur.
5. UYGULAMA

5.1.Dikey Hiyerarşik yapılar (Boyutlar)

  1. Kurumsal Hizmetler
  2. Hasta ve Çalışan Odaklı Hizmetler
  3. Sağlık Hizmetleri
  4. Destek Hizmetler
  5. Gösterge Yönetimi

5.2. Yatay Hiyerarşik yapılar (Bölümler)

  1. Kurumsal Yapı           
  2. Kalite Yönetimi                          
  3. Doküman Yönetimi    
  4. Risk Yönetimi                              
  5. İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi   
  6. Acil Durum ve Afet Yönetimi          
  7. Eğitim Yönetimi                            
  8. Sosyal Sorumluluk          
  9. Hasta Deneyimi                 
  10. Hizmete Erişim                 
  11. Sağlıklı Çalışma Yaşamı  
  12. Enfeksiyonların Önlenmesi 
  13. Sterilizasyon Hizmetleri 
  14. İlaç Yönetimi
  15. Hasta Bakımı
  16. Radyasyon Güvenliği
  17. Tesis Yönetimi
  18. Otelcilik Hizmetleri
  19. Bilgi Yönetimi
  20. Malzeme ve Cihaz Yönetimi
  21. Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri
  22. Atık Yönetimi
  23. Dış Kaynak Kullanımı
  24. Göstergelerin İzlenmesi
  25. Hizmet Kalite Göstergeleri

5.3.Kalite Yönetim Yapısına İlişkin Görev, Yetki Ve Sorumluluklar:

1. Kurumsal Hizmetler, Merkez Yönetim Birimi, İdari Mali İşler Müdürü, Kalite Yönetim Birimi sorumluluğunda olup takibi Kalite Yönetim Direktörü tarafından yapılmaktadır.

Kurumsal Yapı ,Kalite Yönetimi, Doküman Yönetimi, Risk Yönetimi, İstenmeyen Olay Bildirim, Acil Durum ve Afet Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Sosyal Sorumluluk içerikli tüm dokümanlar Kalite Yönetim Birimi tarafından SKS kitapçığına uygun olarak takip edilmekte ve gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

2. Hasta Ve Çalışan Odaklı Hizmetler; Üst Yönetim ve Hasta Hakları Birimi sorumluluğunda olup; takibi Kalite Yönetim Direktörü tarafından yapılmaktadır.

Hasta Deneyimi ve Hizmete Erişim, Sağlıklı Çalışma Yaşamı Hasta Hakları Birimi tarafından SKS kitapçığına uygun olarak takip edilmekte ve gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

3. Sağlık Hizmetleri; Tüm birimler İdari ve Mali İşler Müdürlüğüne bağlıdır. Enfeksiyonların Önlenmesi ve Sterilizasyon Hizmetleri bölümleri Enfeksiyon Kontrol Komitesi ve Sterilizasyon Birimi tarafından; İlaç Yönetimi sorumlu hekim ve hemşire tarafından; Hasta Bakımı, Klinikler, Yataklı servis ve Radyasyon Güvenliği Başhekim tarafından SKS kitapçığına uygun olarak takip edilmekte ve gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

4. Destek Hizmetleri;, İdari Mali İşler Müdürü, Teknik Servis Personeli, Ayniyat Sorumlusu, Sorumlu Hemşire, Bilgi İşlem Sorumlusu, Kalite Yönetim Birimi sorumluluğunda olup; takibi Kalite Yönetim Direktörü tarafından yapılmaktadır.

Tesis Yönetimi; Teknik Servis Personeli; Otelcilik Hizmetleri; yataklı servis sorumlu hemşiresi tarafından; Bilgi Yönetim Sistemi; bilgi işlem birimi sorumlusu tarafından; Malzeme ve Cihaz Yönetimi; depo ve Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisi tarafından; Tıbbi Kayıt ve Arşiv Hizmetleri; Fatura Bölümü sorumlusu tarafından; Atık Yönetimi; İdari Mali İşler Müdürü ve sorumlu hemşire tarafından; Dış Kaynak Kullanımı; Kalite Yönetim Birimi tarafından SKS kitapçığına uygun olarak takip edilmekte ve gerekli çalışmalar yapılmaktadır.

5. Gösterge Yönetimi; İdari ve Mali İşler Müdürü; Kalite Yönetim Temsilcisi, bilgi işlem birimi, ilgili diğer birimler ve kalite yönetim birimi sorumluluğunda olup; takibi Kalite Yönetim Direktörü tarafından yapılmaktadır.

Göstergelerin İzlenmesi ve Kalite Göstergeleri; Kalite Yönetim Birimi tarafından SKS kitapçığına uygun olarak takip edilmekte ve gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Yukarıdaki alanlarla ilgili olarak, SKS kitapçığında tespit edilen eksiklikler ile ilgili Düzeltici Önleyici Faaliyet Formu doldurulur ve belirtilen sürede tamamlanması istenir. Yılda en az 1 kez Öz Değerlendirme yapılır. Tespit edilen uygunsuzluklara yönelik gerekli iyileştirme faaliyetleri gerçekleştirilir.

BÖLÜM KALİTE SORUMLULARI

                                                                                          

                                                                                                                        


BERNA ANNAMAZ

KURUMSAL HİZMETLER

KURUMSAL YAPI

KALİTE YÖNETİMİ

EĞİTİM YÖNETİMİ

HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER

HİZMETE ERİŞİM

SAĞLIKLI ÇALIŞMA YAŞAMI

SAĞLIK HİZMETLERİ

ENFEKSİYONLARIN ÖNLENMESİ

STERİLİZASYON HİZMETLERİ

DESTEK HİZMETLERİ

TESİS YÖNETİMİ

MALZEME VE CİHAZ YÖNETİMİ

BİLGİ YÖNETİMİ

ATIK YÖNETİMİ

DIŞ KAYNAK KULLANIMI

ELİF BİRKUZU

 

KURUMSAL HİZMETLER

DOKÜMAN YÖNETİMİ

 

RİSK YÖNETİMİ

 

İSTENMEYEN OLAY BİLDİRİM SİSTEMİ

 

ACİL DURUM VE AFET YÖNETİMİ

 

SOSYAL SORUMLULUK

 

HASTA VE ÇALIŞAN ODAKLI HİZMETLER

HASTA DENEYİMİ

 

SAĞLIK HİZMETLERİ

İLAÇ YÖNETİMİ

 

HASTA BAKIMI

 

RADYASYON GÜVENLİĞİ

 

DESTEK HİZMETLERİ

OTELCİLİK HİZMETLERİ

 

TIBBİ KAYIT VE ARŞİV HİZMETLERİ

 

GÖSTERGE YÖNETİMİ

GÖSTERGELERİN İZLENMESİ

 


 

 

BİRİM KALİTE SORUMLULARI

Yataklı Servis Sorumlusu

Zeynep KEKİL

Acil Servis Sorumlusu

Abdüsamet KAZAN

Arşiv Sorumlusu

Zeynel Abidin EŞKİ

İstatistik Sorumlusu

Yasemin TÜKEL YALÇIN

Atık Yönetimi Sorumlusu

Berna ANNAMAZ

Bilgi İşlem Sorumlusu

Yahya KARAGÖZ

Labaratuvar Sorumlusu

Hatice AYDOĞAN

Diyaliz Birim Sorumlusu

İsmail KOCA

Eczane Birim Sorumlusu

Barış HAYTAOĞLU

Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi

Berna ANNAMAZ

Eğitim Kordinatörlüğü

Canan KEKİL

Radyoloji Sorumlusu

Derviş KOÇ

 

26 Aralık 2022